Cuma, Ocak 15, 2010

Yaklaşık 20 gündür Google Analytics'ten blogumun istatistiklerini takip ediyorum. Aslında çok daha evvel de böyle bir girişimde bulunmuş, bir süre takip edip sonra bırakmıştım. Ama şimdilik bu takipten sıkılmadım aksine hoşuma gidiyor. Gerçi veriler %100 güvenilir değil, çoğunlukla var olandan daha az gösteriyor, neden derseniz örneğin bölümdeki okuyucularım tek bir IP ile dünyaya açılıyor, bizim saftirik google da onları tek adam sayıyor, ya da örneğin Turgay efendi, RSS teknolojisi sayesinde yazılarımı outlook'una çekip okuyor, haliyle sayfaya tıklamadığı için Google onu adamdan saymıyor. vs. vs.

Sadede gelirsek 20 günlük raporumu sizlerle paylaşmak istiyorum.
  • 11 farklı ülkeden,
  • 258 farklı kişi,
  • 650 ziyaret,
  • 958 sayfa görüntüleme.
  • 1 günde en düşük 15 kişi, en yüksek 64 (facebook'a adresimi yazdım da, ondan 64'e fırladı :).
Tabii daha dünya kadar veri var, hepsi yazmam mümkün değil... Ama ilgilenen çıkarsa önümüzdeki günlerde yeni verilerle karşınıza çıkabilirim :)

2 yorum:

Kuday dedi ki...

İngilizce yazarsan 1000 kişi gezer ayda :)

s dedi ki...

yaa evet orası öyle ama ana dilimde yazmayınca soğurum garanti yazmaktan. kahrolası İngilizce'yi, yalnız makale okurken ve yazarken kullandığımdan, üzerimde iğrenç bir his bırakıyor :)