Çarşamba, Kasım 24, 2010

Daha önceki yazılarımdan birini* yazarken bir karar almıştım; o da gezdiğim gördüğüm yerleri yazmaktı. Yurtiçi olanları atlasam da, yurtdışı olanları aksatmadan yazmaya çalışıyorum. O sebeple acele bir yazıyla bu kurban bayramı seyahatindeki gittiğim ülkeleri söyleyeyim:
  • Hırvatistan / Dubrovnik
  • Bosna Hersek / Poçiteli, Mostar
  • Karadağ
Bamtur ile gittik ve kendisi benim gördüğüm en kötü turdu! 15 saat rötarlı kalkan bir uçakla başlayan serüvenimiz, otel rezervasyonumuz 1 gecelik yapıldığı için otelden atılma ihtimali ile karşılaşmamız, bunun için (zaten rötardan dolayı 1 tam gün gecikmiş olan) şehir turumuzun en az bir saat gecikmesi ve o esnada bavullarımızı önce toplayıp, sonra geri yerleştirmemizle devam etti. Türkiye'den herhangi bir yetkiliyi bir kere bile görmedik, nadiren gördüğümüz Türkçe bilen Hırvat rehberler vardı. Bir başka gün yine organizasyon bozukluğu nedeniyle, 1 saat kadar, yolda otobüsün içinde bir başka otobüs gelmesini ve araca sığmayıp, ayakta kalan müşterileri almasını bekledik. Bir tam günümüzü yemesi ve diğer karşı karşıya bıraktığı durumlar sonucu özür niteliğinde Karadağ turu için ekstra ücret almadı, bir de Bosna Hersek turunu 35 Euro'dan, 35 Euro'ya indirdi :) O nasıl oldu derseniz; efendim bu zaten 50 Euro'luk turmuş daaa, evraklara yanlış yazılmış daaa filan falan. Haa bu arada adalar turu falan görünüyordu programda ama meğer bu mevsimde yapılmazmış, bir de programda gideceğimiz şehirlerden birine yol çok uzakmış, oraya da zaten gidilemezmiş, tüm bunları oraya gidince öğrendik. Tabii Prag'a, Dubai'ye, Portekiz'e ve Roma'ya gitmek için Bamtur'a başvurmuş ama Bamtur'un Hırvatistan'a yolladığı bir sürü yolcu vardı grubumuzda, bir de Bamtur'un farklı ülke uçak bileti gösterdiği için Schengen vizesi için pasaportlarına red basılan daha sonra da pasaportları sözde kaybolan müşteriler vardı, onların durumu daha vahimdi. Neyseki biz Hırvatistan'a gitmeyi amaçlamıştık Hırvatistan'a geldik, pasaportları da Bamtur'a kaptırmamayı başardık.

Sonuç mu? Bu ülkeleri gezebilirsiniz, gezmek güzeldir :) En güzeli Hırvatistan ki daha önce de görmüştüm, 2.kez görmeme rağmen en çekicisi o geldi. Ama Bamtur'la gitmeyiniz.

*http://kendicapimda.blogspot.com/2008/10/bayramda-bi-dolu-gezdim-yazsam-mi.html

2 yorum:

Gonca dedi ki...

Sen dua et Mısır'a gitmemişsin. Oraya bamturla gidenler gerisin geri dönmüşler. Bamtur batmış mı ne böyle bişey.

s dedi ki...

Ya sorma şikayetimvar.com'a girdim, Mısır'cıların durumunu okuyunca kendi şikayetim çok boş geldi yazmadım :)