Pazar, Ocak 26, 2014

Chocolate Chip Cookies

Pazar günü neşesi olarak bol cevizli, fındıklı, çikolatalı kurabiye yaptım. Amerika özlem listemdem bir parça, chocolate chip cookie :) Bu işin uzmanı haline gelmiş Yasemin'inki kadar güzel mi oldu hayır, özlemimi giderdi mi evet :) 

Nasıl mı yaptım? Tarifi http://kitcheninred.com/blog/2014/01/19/damla-cikolatali-kurabiye-3-chocolate-chips-cookies/ adresinden aldım... Tamamına uyduğum söylenemez, benim yapma versiyonum biraz uyduruk, o da aşağıda :)

 

Malzemeler
  • 113 gr oda sıcaklığında yumuşamış tereyağı
  • ½ cup (100 gr) beyaz toz şeker
  • ½ cup (90 gr) esmer toz şeker
  • 1 yumurta (oda sıcaklığında)
  • 1 tspn (5 ml) (yarım poşet) toz vanilya
  • 1 + ¼ cup (150 gr) un
  • 1 tbspn (15 gr) mısır nişastası
  • ½ tspn (0,25 gr) karbonat
  • ½ tspn (0,25 gr) tuz
  • 1 cup (150 gr) damla çikolata
  • 1 cup (150 gr) dövülmüş ceviz veya fındık
 Yapılışı
  • Tereyağı ve toz şekerleri yoğurdum
  • Yumurtayı ve vanilyayı ekleyip çırptım
  • Un, mısır nişastası, karbonat ve tuzu ekleyerek yoğurmaya devam
  • Damla çikolata, ceviz ve fındıkları ekleyip yoğurmaya devam
  • Kapağı kapalı olarak buzdolabında yarım saat beklettim
  • 20 kadar kurabiyeye şekil verip (alt-üst modunda 180 dereceye ısıttığım) fırına attım. 
  • Yaklaşık 15 dakika pişirdim.


Hiç yorum yok: