Cumartesi, Temmuz 31, 2010

İzlenesi filmi söyledik, sıra geldi okunası kitaplara... Okunası'lardan önce okunanları sıralayalım.
Outliers (Çizginin Dışındakiler) / Malcolm Gladwell
Kayıp Sembol / Dan Brown
Açlık Oyunları / Suzanne Collins
Ateşi Yakalamak /  Suzanne Collins
Velev ki Ciddiyim / Gülse Birsel
Dersimiz Cinayet / Agatha Christie
Ölüm Sessiz Geldi / Agatha Christie
Kapı Tekrar Vuruldu / Agatha Christie
Yılan İçini Döktü / Agatha Christie
Fotoğraftaki Lekeler / Agatha Christie
Uyuyan Ölüm / Agatha Christie
Sevimli Örümcek / Agatha Christie
Ölüm Oyunu / Agatha Christie

Christie'ler malum, ince, hızlı, zevkliler yorumlanmasına gerek yok :) İlk defa Gülse Birsel'in bir kitabını okudum, o da illa ki çıtır çerez bir kitap, bunaltıcı yaz günlerinden 2-3'ünü fazla düşünmeden, heyecanlanmadan, belki arada bir  tebessüm ederek geçirmenizi sağlar. Ancak Birsel'in daha iyi yazma potansiyeli vardır gibime geliyor; bilmem belki de yoktur. Dan Brown okuyucuyu kitaba kilitleme işini çözdü, yine akıcı bir kitap, ancak bir Türk olarak arada alındım, hatta kızdım, öyle ki bundan sonraki kitaplarına para vermesem diye bile düşündüm. Outliers bir roman değil, araştırmalarla dolu bir kitap, ancak baymadan okuyabilirsiniz, değişik tespitler var, farklı bir bakış açısı kazanmanızı sağlayabilir. Ancak kitabın sonuna doğru biraz zorlama hissetmedim değil. Açlık Oyunları serisini sona bıraktım, çünkü bu kitapların içinden en "okunası" olarak seçtiğim o. Bilmem eleştirmenler nasıl yorumladı ama bana fantastikten öte kara ütopya gibi geldi. Serinin 3. kitabını heyecanla bekliyorum...

Hiç yorum yok: