Perşembe, Kasım 26, 2015

Falafel & Neşeli Püre

Fırında falafel yaptım geçenlerde, bir de değişik püre. Yemek yapmakla çok aram yok aslında, bir tarife bağlı kalmadan, kolay ve değişik şeyleri hızlıca yapmayı seviyorum sadece. İlk kez deneyip, muhtemelen kafama ve/veya evdeki malzemelere göre uydurup yaptığım yemeklerin tariflerini unutmadan not düşmek istiyorum bloga. Kimileri tarif defteri de kullan diyebilir tabii ama...

Zaten duygu ve düşüncelerimi paylaşmak konusunda içime kapanalı çok oldu. (Bıktım bu ülkeden! Beğenmediği adamı öldürme, hapsetme rahatlığından bıktım, çocuk sayısı, etek boyu gibi en küçüğünden, en büyüğüne örneğin bir başka kıtanın iç işlerine karışmasından, komşulara sataşmasından, en hafif hali ile terbiyesiz, saygısız, düşüncesiz, ilkel, yobaz, adaletsiz, öfkeye, korkutmaya dayalı bir şekilde yönetilmekten, en çok da bu yönetim anlayışını beğenenlerden bıktım) Delirmemek için yazma terapisine (!) devam etmeye çalışıyorum. O yüzden uydurduğum yemeklerin tarifini defter yerine bloga yazmak iyi bir fikir sayın okuyucu :)


Fırında falafel: 1 kutu haşlanmış nohut (kabuğunu falan soymaya gerek yok), 1 çorba kaşığı tahin, yarım demetten maydonoz, yarım demet dereotu, 1 kuru soğan, 3 diş sarımsak. Bunların hepsini robota atıp çektim. Kimyon, tuz, biber, köfte baharı, zeytinyağı, galeta unu, 1 yumurta ekledim, yoğurdum. Köfte tipinde fırın tepsisine dizip pişirdim.

Neşeli Püre: 4-5 patatesi kabuklarını soyup tuz koyup az suda haşla, haşlanana kadar neredeyse tüm suyu çeksin, 1 kutu kremayı bas karıştır, fırına süreceğin bir kaba al, 3 diş sarımsağı dövüp ekle, cheddar peynirini parçalayıp karıştır, bir kutu mısır karıştır 10-15 dk fırına at.

Not: Görsel yazı ile birebir ilişkili değildir, renkli ve geometrik şekilleri nedeniyle yazıyı süslemeye hak kazanmıştır.

Hiç yorum yok: