Çarşamba, Kasım 18, 2015

Genderbread

Zencefilli kurabiye adama bir gönderme olan "Genderbread Person"dan haberim oldu geçenlerde, kardeşim sağ olsun. "Straight"lerin kafasının pek de basmadığı cinsel kimlik konusunu oturtmak için bir model aslında Genderbread. "Straight" her bakımdan (kalbi, beyni ve cinsel organıyla) karşı cinsle ilgilenen / ilişkiye giren, heteroseksüel kişi olarak açıklanabilir. Straight kelimesinin düz, muntazam anlamına da gelmesi bu kullanımı biraz ayrımcı yapıyor aslında. Neyse, bu kelimenin kullanılmamasına ilişkin görüşlerim bir başka konu. Onu geçelim. Bu modelde dört ayrı sayı doğrusundaki pozisyonunuza göre cinsel durumunuz belli oluyor. Straight (Yavan) grubuna girdiğini düşünenler de birbirinden farklı pozisyonlarda yer alabiliyor. Türkçe'ye çeviren bir cesur yürek var mı dedim, ama sanırım yok. Görseli inceleyin bakalım :) Yeni (biraz daha karmaşık) versiyonu şu linkte: http://itspronouncedmetrosexual.com/wp-content/uploads/2015/03/Genderbread-Person-3.3.jpg Aslında açıklamak üzere bu gönderiye başladım, ama çok vakit alacağına kanaat getirdim, üşendim. İlgilenenler çözer zaten diye düşündüm, haberdar etme sorumluluğuyla yetindim.

Hiç yorum yok: