Pazartesi, Kasım 16, 2015

Mutfakta kim var?

Aslında mutfakta bir şeyler yapmayı seviyorum. Görev icabı olmasın yeter...

Geçenlerde Jalapeno biberine rastladım alışverişte. Hemen doldurdum torbaya ve fırında peynirli aperatif hazırladım. Aşağı yukarı şu linkteki gibi bir şey. Ben tariften faydalanmadım gerçi. Kafama göre takıldım. Biberleri ikiye kesip çekirdeklerini ayıklayıp, zeytinyağladım, ardından ezine, kaşar, cheddar gibi evde olan peynirlerden bir karışım hazırladım. Yine evdeki dereotu, maydonoz ve kırmızı soğandan da küçüçük doğradım. Tüm malzemeleri biberlerin içine doldurup fırına attm. Acı ama şahane bir aperatif oldu :)

Dün de balayı kurabiyesi yaptım. Onun tarifi de şuna linktekine yakın. Ben bu kadar ıncık cıncık hesap edemiyorum tabii. Fenalık basıyor. Özetle 330 gr fındığı (2,5 su bardağından biraz az) iyice çektim. 2 paket (kare) bitter çikolata, 1 paket beyaz çikolatayı benmari usulü erittim, 1/3 su bardağı pudra şekeri, 2/3 su bardağı mısır nişastası yoğurup, 150 dereceye ısıtılmış fırına attım, 15-16 dk pişirdim. Gayet güzel oldu :)

Hiç yorum yok: