Salı, Mayıs 02, 2006

kitap kosesi: "kavim"

gecen gazetede bi yazi vardi, kose yazarligi icin baslangic bloglarmis:) ehhe, ben de sinema yorumlarimdan sonra simdi kitap yorumlarina basliyayim dedim. aslina bakarsaniz olayin cikis noktasi dun gece okumaya basladigim kitap: KAVIM / Ahmet Umit. Ahmet Umit'i severim, tum kitaplarini okumadim, ama okudugum ve dinlediklerim, sevmem icin yeterli. ama bu kitabi ozellikle almamin sebebi gecen bi dergide Ahmet Umit'in bu yeni kitabi icin "en az GRANGE'inkiler kadar guzel" tarzinda bir cumlesini okumus olmam. Grange'in tum romanlarini okumus biri olarak, bu cumleye kayitsiz kalamazdim, kendim okuyup degerlendirmeliydim:) ve basladim, aslina bakarsaniz hic fena gitmiyor, ama soyle bi problem oluyor sanirim, en azindan bende. nedense turk polisinin "dikkat et ali, parmak izleri henuz alinmadi", "bu posettekileri laboratuvara gotur zeynep, inceleyip bize haber versinler" ya da "kaslarindaki gevseme yuzunden boyle bir hal almis olmali nevzat abi" tarzindaki cumlelerden biraz uzak oldugunu dusunuyorum. simdi var mi yani bizde de su amerikan filmlerinde gordugumuz, yok parmak izidir, yok tahlildir durumlari? yani benim arabami caldilar, araba bulundu, kimse biseye bakmadi, ben kendimce direksiyonu ellemek istemedim, bi baktim polis yapismis 10 parmagiyla, oylece verdiler arabayi gittik. hah simdi hal boyleyken, o tarz cumleler polisiye/gerilimden beni alip fantezi bi romana goturur gibi oluyor:) simdi dieceniz ki sen okudugun o fransiz, alaman, amarikan kitaplarindakileri gercek mi saniyosun die. ee goz gormeyince inaniyor insan:) neyse ama sonucta kitap iyi gidiyor. bitirince tekrar yorumlarim, bakarsiniz muhtesem derim, bakarsaniz grange taklidi olmaktan oteye gidememis derim (hani o havayi da almiyo diilim) bakalim gorcez...

Hiç yorum yok: