Cuma, Ağustos 04, 2006

dun basimdan gecenler

sali msn'de denk geldigimiz bi tanidiga, onu okulda gordugumu sandigimi soyledim, dogruymus, gordugum oymus, o da buradaymis. konusurken dun yemek yemeyi teklif etti, kabul ettim. ona soz verdigim icin bilkente ya da odtuye gitmeyip hacettepede kaldim, saat 12de aradim, o daha okulda degilmis. ve o saatten sonra uzaga gitmeye usenip geldigimden beri (nerdeyse 1 aydir) ilk kez okulda yemeye karar verdim, asistan arkadaslarimla takildim, yemek esnasinda doktora icin üds'ye girmem gerektigini ve bugunun de üds'nin son gunu oldugunu ogrendim. (bakar misiniz doktoram neye bagli) basvurayim dedim. (tabii yine sardi beni derin dusunceler, hayatımız sırf tesaduflere mi bagli, yoksa yolum çizilmiş, doktora yapmam için o sınava girmeliydim ve biri ya da bişey bunu sağladı, çocuk geç uyandı mesela ve yemege gec kaldi? ya da tamamen çizilmiş değil belki, ama su sag omzumdaki melek -hani boyle peter pan'daki tinkerbell tipli minik bişi debelenip duruyor benim için. kaldiki bilenler bilir benim bu bolume nasil geldigimi, mastera baslamam da bir ayri alemdir, yurtdisinda oldugu icin, konusmadigimiz bir arkadasimla msnde karsilasmistim- ben gece girmisim, ki normalde girmem, o da sabah girmis sansina kanada'dan, -dusunun bu iki yil icinde 1 tek sefer oldu sanirim- master icin baska bi universitede baska bi bölüme basvuracaktim, bana boyle bir bolumun varligindan soz etti ve burdayim, haa boyle gidersek lisansa girmem de bi bu kadar tuhaf, yaptim tercihlerimi, vericem artik, bi hocam dedi ki tercihlerini hep su yonde yapmissin, "su bolumu de yaz", iyi dedim ve ordan mezun oldum:) ister melek olur, ister evrenin benim icin dilekleri, ister tesadufler, ama hep benim iyiligim, mutlulugum icin olduguna inaniyorum tum bunlarin) neyse uzun oldu ama kapattim parantezi... allahtan yanimda foto varmis, yoksa epey kasmam gerekirdi, gerci kastım da... once ziraate gidip para yatirdim, oraya giderken sadece goz asinaligim olan universitede gorevli bi amcayla karsilastim, borc para istedi, üds'ye yatiracagim icin yeterince yoktu param, bunu soyledim, ama sonra dert oldu icime, para cekeyim de vereyim diye, geri dondum, ama yetisemiycegim kadar uzaklasmisti amca. ziraatten cikip para cekmeye gittim, 50 milyonumu alamadan ciktim atm'den. hem atm salakti, hem ben. belki de benden sornakine verdi benim parami, bilmiyorum. sonucta o parayi niye adama vermedim diye cok hayiflandim. hatta bir kac saat once, ulen bilmem kac yuz milyon kredi karti borcun gelmis, azcik sahip ol kendine, gel su haftasonu sehirdisi olayindan vazgec demistim. ona da hayıflandim, bak dedim boyle yaparsan, ucar paralarin havaya ya da boyle unutursun atm'lerde:) ilahi adalet :D neyse sonra kirk saat garantinin telinde o numara bu numaraya basip millete derdimi anlatmakla gecirdim. onlara da kil oluyorum zaten, bilmemneyse 1'e, zartsa 2'ye, zurt'sa 3'e...bekle bekle bekle, zaten tam emin olamiyorsun kaca basman gerektiginden alla allah sesleriyle basiyosun bişeye, sonra tekrar bi yol ayrimi, pirtsa 1'e, hirtsa 2'ye, cırtsa 3'e ... 15 dakka sonunda bi yere varamadim, cep telefonu sıcaktan kulagima yapisti. telefondakilerden iş cıkmayınca mail attim. bakalim... ha nerde kalmiştik, ziraatten cikip garantiye gitmistim, ordan cikip halk bankasina gittim cayyoluna, bu arada once arayip halk bankasinin yerini sordum subeye, kadinla aramizda soyle bi muhabbet gecti,
-ümitköyü biliyo musunuz?
-evet
-metsan var?
-bilmiyorum
-ketfam var? (ketfam diil de heralde de ona benzer bişeydi, aynısı metsan içinde geçerli, simdi orada oturanlar kafayı yemesin neresiymis lan orasi diye)
-bilmiyorum
-o zaman siz ümitköyü bilimiyosunuz hamfendü!!
-(tövbe estagfurullaaah) belki de haklisiniz... peki daha baska bir yer yok mu tarif edebileceginiz?
-galeria var biliyo musunuz?
-(e be geri zekali kadin, ketzam, fetbam diye abidik gubidik seyler soyleyecegine galeria'yaya gore tarif etsene!) hah evet biliyorum galeria'yi.
-galeria'nin biraz ilerisinde.
-(allaam ya, o kadar kolay mıydı?) tamam anladim, tesekkur ederim...

halk bankasini halledip, formumu vermek uzere rektorluge dondum. verdim kurtuldum. gunun geri kalaninda pek de bişi gelmedi basima.

Hiç yorum yok: