Cuma, Kasım 10, 2006

En uzun bayrak direğini dikmişler Hacettepe'ye, o kadar uzunki, üzerindeki bayrak 8x12 olup, 96m2’miş. Bilkent'ten bile görülüyor. Muhteşem dalgalanıyor. İnanın dalgalandığını her gördüğümde tüylerim diken diken oluyor. Bugünse yarıya indirilmiş o bayrak. Daha bir başka duruyor. 10 Kasım bugün, hüzün bayraktan bile okunuyor. O'nun ( "o"nun sadece Atatürk ve Allah için kesme işaretiyle ayrıldığını öğrendiğimde 7 yaşındaydım. O'nun ne kadar büyük olduğunu düşünmüştüm.) ölümünün 68. yılı...
Canımı verdiğimde ayağa kalkacağını bilsem, düşünmeden veririm gerçekten. Sirenler çaldığında tekrar beynime üşüştü yaptıkların. Herhangi bir insanoğlunun yapması imkansız gibi duran onlarca şeyi başarmışsın. Mucize olmalısın. Kaç yıl geçti doğumundan, değil ülkemize, yeryüzüne bile geldiğini sanmıyorum senin benzerin bir tane daha. Kurduklarını korumak bile bu kadar zorken, nasıl yaptın bunları akıl sır erdiremiyorum.
Seni saygı ve özlemle anıyorum Ata'm...
Bi fıkrayla bu yazimi noktalamak istiyorum,
Erdogan uluslararasi bir toplantiya katiliyor. Herkes ulkesinin basarilarini anlatiyor. Hepsi soyledikten sonra Amerika basbakani hepsini bastiracak olan, haberini patlatiyor. "ölüleri diriltebiliyoruz" diyor. Erdogan da altta kalmamak icin "biz de saniyede 100 km kosabiliyoruz." diyor. Erdogan Türkiye'ye geri döndügünde ise, topluyor danismanlarini söyledigi yalani anlatiyor. Amerika basbakani haftaya gelecek, ben ne yapacagim diye soruyor. Sonunda danismanlardan birinin aklina bir fikir geliyor. ve söylüyor:
- Basbakan geldi mi, Anitkabir'e goturur, madem ölüleri diriltebiliyorsunuz, Atatürk'ü diriltin dersiniz. Diriltemezse sorun yok, eger diriltmeyi başarırsa, yine sorun yok cünkü siz zaten saniyede 100 km hizla kosarsiniz.

1 yorum:

gaykedi dedi ki...

bir mucize olsa ve Atatürk dirilse, ülkenin bugünkü hali eminim onu cok üzerdi :( zengin fakir ucurumu, bilincsiz sehirlesme ve gecekondular,dökülen egitim adalet sistemimiz,sayisi yüzbinlerle ifade edilen her mahallede birkac tane bulunan erkek erkege kıro kahvehanesi, töre cinayetleri, kadının toplumdaki geri konumu, onun zamanından düsük kadın oranıyla kahvehane gibi bir meclis, ahhh ahhh say say bitmez :( Atam özür dilerim senden milletim adına, mirasını çarçur ettik beceremedik iyi degerlendirmesini ! ne saglam ve helal mirasmış ama ye ye bitiremedik yaa hala :(