Perşembe, Kasım 09, 2006

örgü mücadelem

Örgü örüyorum ben, atkı atkı! hem de selanik cinsi (cins mi deniyo, model mi, çeşit mi, bilemedim ya neyse) örgü:) 1-2 hafta oldu baslayalı, mehter takımı edasinda 2 ileri 1 geri yapiyorum. örüyorum, bozuk olursa söküyorum, bu arada sökmeyi kolay bişey sanmayin, sökmek demek, geri örmek demek, yani diyelim 1 satır (buna satır denmedigi kesin, örgü de satır diye terim olur mu yahu, nerden geliyosun sen, öğretmen misin nesin?!) geri gitmeniz gerek, 1 geri örüyosunuz, sonra bi de düz örüyosunuz, yani 2 satır örüp, ancak basladiginiz noktaya dönüyosunuz. ilmek(iste örgüye ait bi terim, en azindan bişi biliyomusum, iyi iyi) kacti mi bittiniz, nitekim ben cok yapiyorum, boyle sisin ucundan gidiveriyo. gitti mi pıt pıt, 3 satir iniyo o. yakala yakalayabilirsen. bu ne demektir, 3 satir geri ör, sonra da 3 yukari, yani bi ilmek kacirdim mi basladigim noktaya geri donmek icin 6 satir örmem gerekiyo, zaman tuttum (matematikciyim ya, bayilirim herseyi hesaplamaya) bi satir 6-7 dakikada örülüyo. gecen gun yarım saat kadar bi bos vakit buldum öreyim biraz dedim. 2 satır=15 dak ördüm ve bi ilmek kacirdim, 3 satır indi, bu durumda örgüyü elime aldigim noktaya getirmek icin 3 geri + 3 ileri = 6 satır. 6*7 dk= 42 dak ihtiyacim oldu. 2 satir da baslangicta gittigim dusunulurse, ilmek kacan ana geri dönüsüm 1 saat demek oldu. e benim toplam yarım saatim vardi. hehehhe, hala bu kadar hesaptan bunalip okumaktan vazgecmediyseniz, sizin de anlayacaginiz gibi, örgüyü elime aldigim andakinden daha geride bırakmıs oldugumu anlarsiniz. atkiya bi bakiyosun kisalmis:D iste oyle...

1 yorum:

bacak dedi ki...

ilahi... bari kolayından başlayaydın selo... haroşa.. hep düz.. hmm gerçi tecrübelerimi gözden geçirdim de bi.. ben kolayından başladım da nooldu? atkı olma niyetiyle başlanmış bir sürü el bezim oldu. "insan, sıkılan hayvandır" malum.